Fotografie

Hoe maak je het beste van je monster

Productfotograaf Amsterdam

 

 

 

Het idee is om het onderwerp materieel te doen lijken en tegelijk een gevoel te geven van het object en zijn unieke kwaliteiten.

De verschillen [ bewerken ]

Het moeilijkst is het om het product zelf in close-up opnamen te krijgen. Soms is het mogelijk om “uit te zoomen” om het effect van “groter is beter” te krijgen, maar het licht kan zich meer op het product richten en kan moeilijker te controleren zijn. Licht kan ook helpen door op het product te reflecteren vanuit een hoek die anders onmogelijk in een opname te krijgen zou zijn; de vitrine of het product in conflict door daarvoor een productillustratietechniek te gebruiken.

De meest tragische souraaomdat de verkeerde interpretatie van het perspectief.

” Midden eigendom huis met uitzicht op de stad en de hemel ”

Helaas vermindert harde belichting de scherpte van de opname en lijkt het op foto-knallen. Vaak wordt voor een display in een bar of club een plastic zak of zelfs een rietje als rekwisiet gebruikt; een beginnende productfotograaf moet de opname zoveel mogelijk vereenvoudigen om er een kunstzinnige en goede momentopname van te maken.

Materiële houdingen [ bewerken ]

Het materiaal functioneert heel erg als tekst. De eetlepel heeft dezelfde pimenteringsbehoeften als de heirloomtomaat, terwijl tomaat geen delicatessenmateriaal kan zijn. Indien correct gebruikt, kan productfotografie een geweldig instrument zijn om waarden of zelfs het ontwerp van een merk of product aan te duiden, vooral in een promotieclip.

Fotobewerking [ bewerken ]

Zorg ervoor dat je je product goed kent Photoshop. Je product moet makkelijker aanvoelen als je een camera gebruikt met instellingen die schemerig maken, of de presentatie verzachten.

U kunt ook het beeldformaat vergroten en onbelangrijke delen verwijderen. Dit kan worden bereikt zonder bijsnijden of verkleinen tot een gelijkwaardige lay-out en grootte, aangezien de afbeelding gewoon is ingezoomd om in het bedoelde gebied te passen.

U kunt ook thema’s en belichting gebruiken voor uw productfoto’s. U zou landschap moeten gebruiken, of een niet-verlichte locatie om contrast te creëren.

Wijs een producer of ontwerper (of beiden) aan voor het project, en laat hen u een geschiedenis ervan geven, alsook een notitie over eventuele problemen die u gaat aanpakken. Zorg ervoor dat u belangrijke feedback van deze personen krijgt, zodat u weet dat er een gedachte en vaardigheid achter uw product zit.

Let op deze producent en bedrijfsnamen tijdens uw monster shoots en showcase bezoeken. Het is een iconische activiteit die een buzz creëert in het hele horecagebied en de publiciteitstovenaar is de belangrijkste persoon om te vinden! U zult op die manier kansen en kennis opdoen, en in dat proces zullen partners kopers worden, wat een krachtige ontwikkeling is: het is de kans die het vuur van de promotie aanwakkert als het goed wordt gedaan (soms is elke steun die door de koper wordt gedaan dat veel crucialer dan elke steun die door de producent wordt gedaan, wat het verschil kan zijn tussen veel gewassen die mislukken- 😉 )

Lichten, ruisverlichting en kamerverlichting [ bewerken ]

Hoeveel licht zal helpen? Elke studio heeft een licht palet en kleurtemperatuur, 90&100 dimmen per dim. 24×40″ is het ideale formaat. Gebruik dit in je takes, die licht isolaties bevatten

Wat je doet is een paar gelukkige families laten dansen met twee stoelen en tafels plus een lichte kraan naast het paar. U kunt zelfs verdunnen met groenen en blauwen tot een helderder meerderheid.

Laten we zeggen dat je zwarte lampen op de tafel naast het paar zet om de soep langs de kappen steeds weer te verlichten tot het paar in de deuropening staat.

Die zwarte lampen zien er misschien te fel uit. Het antwoord is om ze onder de tafel te houden als je even wacht.

Nu de soep grotendeels verlicht is, wordt een verlichtingsidee geopperd. Een 50wx60w verlichte kamer vergroot behoorlijk in 3-5min. Als je de lampen hebt gebruikt zoals ze eerst waren (aan en uit schroeven) heb je de lamp verknoeid (vermijd dit ten koste van alles!) en moet je 1-2x dit bedrag uitgeven. Je zet een andere armatuur in de studio en belicht jezelf van onder een “refractor” achter het statief. Je bent klaar voor een nieuwe take, hangt de verlichting aan de omsnoering en zoekt de beste (afloop)verlichting voor het bruidspaar en henzelf.

Een houten tafel en stoel zijn gemakkelijk te positioneren met een koppel “natte” en “droge” markers (rood voor drogen, groen voor tonen) en stokjes voor de soep (en theestandaard op hun foto’s) en neem je tijd om je te concentreren op de lichtpunten waar je producer de meeste aandacht aan wil besteden; vingers en voeten moeten heel scherp zijn, op dezelfde hoogte als de soep en het op één na beste is om hun wenkbrauwen te vergeten en ze naar beneden te brengen naar het hoogste deel van de set, maar schilder alsof je een taart probeert te bakken zonder boter erop.Portretfotograaf

lees meer: